A Lázár Ervin Program az elmúlt tanévben indult, azzal a céllal, hogy minden általános iskolás korú gyermeket iskolán kívüli kulturális élményhez juttasson.

 

A program szociális helyzettől és lakóhelytől függetlenül minden diáknak évente egy alkalommal ingyenesen biztosítja a színházi, tánc, és cirkuszi előadások, komolyzenei hangversenyek, muzeális intézmények, illetve az őshonos állatok bemutatóhelyei látogatásának élményét. A program érinti az összes 1-8. évfolyamos diákot, vagyis több, mint 700 000 gyermeket.

 

A program tematikája a következő:

1.évfolyam: Bábelőadás

2.évfolyam: Előadó-művészeti produkció

3-4. évfolyam: Komolyzenei vagy népzenei koncert

5.évfolyam: Színházi előadás bemutatása

6.évfolyam: Cirkuszművészeti előadás

7.évfolyam: Előadó-művészeti produkció

8.évfolyam: Színházi előadás bemutatása Budapesten

 

A 2019/20-as tanévben indult program keretében a tanulóink eljuthattak Budapestre a Fővárosi Nagycirkuszba, a Nemzeti Színházba, a kisebbek bábszínházba. A tavaszi karanténhelyzet miatt viszont három évfolyam előadására nem kerülhetett sor, ezt az idei tanévben kellett pótolni.

 

A tavalyi 4. évfolyam idén már ötödikesként nézhette meg a „Kezdetben vala a zene” című produkciót a Budapesti Filharmóniai Társaság előadásában. Az online előadás minden percét élvezték a gyerekek, mert interaktív játékokkal, érdekes zenével tarkították az ismeretszerzést az előadók.

 

A 8. osztályosok szintén a Budapesti Filharmóniai Társaság előadását látták „ Magyarnak lenni” címmel.

 

A 2. osztály is virtuálisan látogatott el a Kövér Béla Bábszínház „ Mesemondók” előadására.

 

Gondolatok a tanító néni, Szász Ágnes beszámolójából:

 

„Két fontos mesét kaptunk, nagyon örültem nekik. Ugyanakkor szükséges a 8-9 évesekkel talán újranézni, vagy olvasni az új történeteket, különösen ha azok ilyen összetettek.

 

A két mese témaválasztásban telitalálat volt. szeretjük a barátságról szóló történeteket.

 

Beszélgettünk a barátság és a szolgálat kapcsolatáról, helyes helytelen döntésekről.

 

A Róka és a Farkas története szintén fontos kérdéseket hoz elő. Mind azt ami a barátsággal ellenkező …

 

A két mese közötti átvezető szép és ötletes, nálunk kapott egy pár mondatos megerősítést és egy kis szünetet, pihenőt.

 

Az osztályom szereti a meséket. Szeret a jóról hallani. Meg is szokták, hogy a mesékből, ha vannak is hibái a főhősnek, a helyes viselkedésről tanulunk. – Végre egy kis frissítő fuvallat!! – a róka és a farkas történetében minden a visszáján van. Kiváló gondolkodtató és gondolatokat ébresztő mese.

 

 Az óra után továbbkérdeztek a Tűzmadár sorsáról: Ugye nem tartják otthon, még a virágot sem eheti meg! Egyikük szerint vissza kell engedni az eredeti otthonába: a Napba, vagy talán egy vulkánba …

 

Köszönjük, dolgunk van ezekkel a mesékkel!”